Van Stralen

.Een plek waar je welkom bent voor een stevige brunch,

lunch of een gezellig diner met familie of vrienden!

Onze wisselende menukaart staat vol met seizoensgebonden gerechten.
Zoals Asperges Flamande of Tonijnsteak van de grill

of heerlijke chateaubriand Stroganoff aan tafel bereid!

van lunch tot laat is de hele kaart á la carte te bestellen.

Dit intieme, eigentijdse familiebedrijf in Kralingen, staat voor ultieme gastvrijheid.
Een ontmoetingsplek voor mensen uit de buurt oftewel een extra huiskamer.
Neem plaats op ons terras of aan een tafel aan een van de prachtige hoge ramen en ervaar een ontspannen Rotterdamse sfeer.
laat u adviseren door ons enthousiaste personeel voor een heerlijke avond!

        

Copy

Reactie plaatsen

Reacties

J&M
22 dagen geleden

Gisteravond ons laten verwennen door Alexandra en personeel bij van Stralen.
Wij zijn al vele jaren gast ,wat een gezellig restaurant,met heerlijk betaalbaar eten .
De gamba’s waren weer top,
Dank en we komen snel weer.🫶

M&W
een maand geleden

Eten bij Van Stralen op de Oudedijk in Kralingen in Rotterdam is een culinair avondje uit. Eerst gereserveerd voor vier personen, maar uiteindelijk met zes personen - twee kleinkinderen kwamen spontaan ook toen zij hoorden dat (o)ma en (o)pa naar Van Stralen gingen - te gast geweest bij het restaurant van Alexandra. Haar gastvrouwschap is als altijd warm en vriendelijk. De menukaart bood weer voldoende mogelijkheden om ieder voor zich te kiezen uit voor-, hoofd- en nagerechten. De keuken heeft opnieuw bewezen, dat ze het kunnen. Overigens de Salade Asperge-zalm is een aanrader. Opnieuw weer genoten van het met elkaar heerlijk eten bij Van Stralen. Opnieuw dus 'tot ziens'...

Jan van Hoorn
een maand geleden

De laatste 10 dagen weer twee keer (een keer met een kleinzoon en partner) gegeten bij Van Stralen en het was, zoals gebruikelijk, weer uitstekend. Sinds enige tijd is Van Stralen open vanaf 12 uur en op de kaart staan daarom een flink aantal lunchgerechten die zonder meer de eetlust doen aanwakkeren. Maar om 12 uur kun je ook de ‘avondgerechten’ krijgen. Kwalitatief en qua presentatie is het allemaal perfect in orde. De ‘uitbaatster’ Alexandra heeft enige tijd geleden de zaak overgenomen van Hans die om gezondheidsredenen besloten had om ermee te stoppen. Alex heeft gelijk de hele zaak op de schop genomen. Die zag er wat gedateerd en donker uit. Het oude meubilair is vervangen – en daar was het ook aan toe – en hetzelfde geldt voor het serviesgoed. Door de presentatie zien de gerechten er bijzonder aantrekkelijk uit. De tafels en stoelen zijn van mooi licht hout en het glaswerk bestaat uit de normale ‘kleur’ maar de waterglazen hebben een blauwe kleur en die combinatie doet het goed. Van Stralen heeft een kaart die drie keer per jaar vernieuwd wordt en waarop dan de seizoensgebonden gerechten te vinden zijn. Nu zijn de asperges een topper waarvan 6 verschillende menu’s op de kaart staan.
Het vervangen meubilair geeft de zaak een lichte uitstraling en ziet er nu zonder meer uitnodigend uit. Als je er nog nooit bent geweest en je loopt erlangs, dan wordt je erdoor aangetrokken. De koks Ed en Jawad (ik kom er al 13 jaar) zijn nog steeds dezelfde en dat wil wel wat zeggen. En dat geldt ook voor de bediening met onder andere Simone. De mensen kennen je persoonlijk, maken dikwijls een praatje met je en weten wat je lekker vindt en geven je advies over nieuwe gerechten. Dat komt de sfeer ten goede. De zaak heeft aan twee kanten een terras met nieuw meubilair en parasols en bij zonnig weer is het daar goed toeven. De prijzen van de gerechten zijn redelijk en zelfs mensen met een smalle beurs kunnen er terecht, want er is altijd een dagmenu met drie gangen voor 34,95 euro en daar is niks mis mee. Als ik jarig ben dan kom ik met een (hongerige) ploeg van 13 of 15 man en in overleg met Alexandra wordt er dan een menu gemaakt waarbij rekening gehouden wordt met de wensen en de smaak van alle aanwezigen. De aan tafel bereide Chateaubriand staat altijd hoog genoteerd. Om het feestelijk te maken worden dan kleine extra’s aangeraden, zoals een spoom, en amuse en/of een kir royale en daar zijn alle gasten bijzonder over te spreken. Alexandra heeft hierdoor een feestelijk etentje naar een hoger niveau getild. Nogmaals, ik kom er al 13 jaar en dat doe je niet al het ‘geen goede tent’ is.
Jan van Hoorn

ad snoeij
3 maanden geleden

hallo, wanneer staan de asperges weer bij jullie op de kaart?
m vr gr
Ad Sneoij

Peter schouten
3 maanden geleden

Het was weer heerlijk ,sparring is een aanrader en de sfeer is altyd gezellig .

Peters schouten
3 maanden geleden

Sparribs

Fred Zwaneveld
4 maanden geleden

Tijdje niet geweest ,maar dat gaat niet meer gebeuren, wat hebben we weer lekker gegeten, en enorm goed bediend , bedankt was super tot gauw!

Anne Kornaat
7 maanden geleden

Jl zondag onze 55-ste huwelijksjaar gevierd met een lunch (13 personen) bij Eten bij van Stralen, 'tjonge wat was dat geweldig en heerlijk.
Alexandra, Jawad en Ed, bedankt voor het heerlijke eten, de geweldige bediening, wij hebben genoten en onze gasten ook. En bedankt voor het mooie boeket bloemen. tot gauw weer.

Reina
7 maanden geleden

Zomaar berichtje. Fiets iedere dag langs, wat ziet jullie zaak er mooi uit met de kerstverlichting! Heel mooi

Linda Kupkova
8 maanden geleden

Dear Van Stralen Team,

My name is Linda Kupkova, and I’m reaching out to ask if you’re currently hiring. I have some experience in customer service and would love the opportunity to contribute to your team.

Please let me know if there are any positions available.

Thank you for your time.

Best regards,
Linda Kupkova


phone number: +421944585297

email address: linda.kupkova.ba@gmail.com

Frank Admiraal
8 maanden geleden

Woensdag 29 oktober met 5 personen lekker gegeten en heerlijke wijn gedronken. We komen hier regelmatig en Alexandra en Hans zorgen voor een goede sfeer.